هموروئید

درمان اسان هموروئید

هموروئید

درمان اسان هموروئید

علائم هموروئید و روش تشخیص آن

علائم هموروئید و روش تشخیص آن


هموروئید می تواند موجب درد، خارش های بسیار شدید، خون ریزی هنگام دفع و مشکلات مربوط به نشستن شوند. تحمل بارهای سنگین در طولانی مدت و یا هر چیز دیگری که موجب فشار بر بدن شما شود می  تواند شانس شما را برای مبتلا شدن به هموروئید افزایش دهد.

برای درمان هموروئید هرگز از صابون جهت ضد عفونی کردن اطراف مقعد استفاده نکنید. احتمال اینکه فرد به ورم هموروئید مبتلا شود در سنین بالا بیشتر می شود. حدود پنجاه درصد از بزرگسالان تا سن پنجاه سالگی عارضه های هموروئید را تجربه می کنند. بعضا به هموروئید عنوان توده (pile) می دهند.

از بین هموروئید داخلی و خارجی، نوع دوم آن بسیار شایع تر و البته مشکل سازتر است. برخی از عمده ترین نشانه های هموروئید عبارتند از خارش، سوزش یا درد شدید در اطراف مقعد. علامت برجسته هموروئید داخلی ایجاد تاول هایی خارشی یا در آور در اطراف مقعد است. چکیدن مدفوع  یکی دیگر از علامت های احتمالی هموروئید است. خونریزی پس از دفع یکی از شایع ترین علامت های هموروئید است.

 اگرچه هموروئید ممکن است درناک باشد، اما تهدیدی برای زندگی شما نیست و در بسیاری از موارد خودش بدون درمان بهبور می یابد. هنگامی که با هموروئید به طور مکرر مواجه می شوید ممکن است به دلیل از دست دادن خون علامت  هایی از کم خونی همچون ضعف و رنگ پریدگی در شما نایان گردد.

یبوست نیز ممکن است در ایجاد هموروئید نقش داشته باشد. نشستن برای مدتی طولانی خصوصا در توالت نیز ممکن است باعث ایجاد هموروئید در فرد شود. هموروئید می توانید مسأله ای ژنیتیکی  باشد و بنابراین از والدین به فرزندان منتقل شود. سکس مقعدی مداوم نیز می تواند  علائم هموروئید را در فرد ایجاد کند.

چگونه می توان هموروئید را تشخیص داد؟

معمولا با یک بررسی چشمی می توان هموروئید را تشخیص داد. اما در بعضی موارد ممکن است پزشک شما برای کشف ناهنجاریهای هموروئید به یک آزمایش دیگر دست بزند.

 در این آزمایش که آزمایش مقعدی نامیده می شود پزشک دستکش پوشیده و با انگشتی چرب، هموروئید فرد را بررسی می کند. چنانچه پزشک چیزی غیر طبیعی را در هموروئید فرد احساس کند، آزمایش دیگری به نام سیگمودوسکوپی تجویز می کند.

 در این آزمایش پزشک شما برای بررسی هموروئید داخلی از یک دوربین بسیار کوچک جهت تصویر برداری استفاده می کند. با این روش پزشک از نزدیک می توانید هموروئید داخلی فرد را بررسی کند و ناهنجاری های آن را تشخیص دهد.      

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
raha چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 22:10 http://raha.gq/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم افتخار میدین پیش منم بیاین خیلی ممنون
898651

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.